sábado, 17 de febrero de 2024

JORDI ROCA TUBAU

Jordi Roca i Tubau (Ripoll, 23 de gener de 1933 - Sabadell, 29 de desembre de 2022) fou un dissenyador gràfic i artista polifacètic català. La seva obra gira al voltant de la figura humana i sempre l'acompanya el simbolisme. Va realitzar la seva primera exposició al Cercle Sabadellenc el 1966. A la plaça Laietana de Sabadell hi ha des del 1992 A W. A. Mozart, una escultura seva que forma part de l'exposició permanent del Museu d'Art.

Va néixer d'una família pagesa a Ripoll i als quinze anys es va establir a Sabadell. Militant del PSUC, pels voltants de 1955 va muntar una impremta clandestina. Mantenia correspondència amb exiliats de la dictadura franquista, per la qual cosa va ser condemnat a un any de presó. En recobrar la llibertat, va tornar a Sabadell i va treballar com a impressor i dissenyador gràfic. En desacord amb el sectarisme del PSUC, va abandonar la política, tot i continuar la resistència contra el franquisme.
 
Una de les seves obres principals va ser l'exposició "Gent de Sabadell" (1985) amb retrats de 110 persones emblemàtiques de la ciutat, una obra que va començar el 1976. Aquesta exposició va ser replicada a l'Acadèmia de Belles Arts a la tardor de 2009
 
Fue un artista polivalente destacando como dibujante, grabador, escultor, pintor, poeta y diseñador con diversas obras presentes en la ciudad de Sabadell, como las esculturas dedicadas a Mozart y Miquel Crusafont. (La Vanguardia 29/12/2022)
 
 

Jordi Roca Tubau (Ripoll, 23 de enero de 1933 – Sabadell, 29 de diciembre de 2022) fue un diseñador gráfico y artista polifacético catalán. Su obra gira en torno a la figura humana y siempre le acompaña el simbolismo. Realizó la primera exposición en el Cercle Sabadellenc en 1966. En la plaza Laietana de Sabadell hay desde 1992 W. A. ​​Mozart, una escultura suya que forma parte de la exposición permanente del Museo de Arte.

Nació de una familia campesina en Ripoll ya los quince años se estableció en Sabadell. Militante del PSUC, alrededor de 1955 montó una imprenta clandestina. Mantenía correspondencia con exiliados de la dictadura franquista, por lo que fue condenado a un año de prisión. Al recobrar la libertad, regresó a Sabadell y trabajó como impresor y diseñador gráfico. En desacuerdo con el sectarismo del PSUC, abandonó la política, a pesar de continuar su resistencia contra el franquismo.

Una de las obras principales fue la exposición "Gent de Sabadell" (1985) con retratos de 110 personas emblemáticas de la ciudad, una obra que comenzó en 1976. Esta exposición fue replicada en la Academia de Bellas Artes en el otoño de 2009

Fue un artista polivalente destacando como dibujante, grabador, escultor, pintor, poeta y diseñador con diversas obras presentes en la ciudad de Sabadell, como esculturas dedicadas a Mozart y Miquel Crusafont. (La Vanguardia 29/12/2022)

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario